onsdag 4 februari 2009

Nimbostratus

Vaknar och det vräker ner snö! Och vi som ska till Jokkmokk och storhandla idag, hoppas det är plogat. Vägverket har ju dessvärre ökat gränsen för hur mycket snö det får vara innan de ids tuffa ut med plogbilen. Tur att vi har 4-hjulsdrift i alla fall!

Sladdade av vägen med en icket fullt så fyrhjulsdriven bil före jul ifjol, he he... Strax före Harads nånstans. Just när jag kört kloss fast i blötsnön där i diket kom bussen från Jokkmokk och körde förbi, FULL med julshoppare. Många trynen mot rutan och pannkaksögon där kan jag lova, ha ha!


Har lagt upp ett par länkar förresten. TH är så stolt för att han fått igång sin hemsida på www.buljo.se, Årrenjarka Outdoor heter företaget. Man ska även kunna boka turridning med mig och mina hästar på den sidan i framtiden.

Oj nu måste jag springa och göra väderobservationen! Åtta åttondelar nimbostratus och lätt till måttligt snöfall....

1 kommentar: