onsdag 18 februari 2009

Säg "slisk-exorcism" sju gånger

Vaknade för snart en timme sen och kände mig helt bakis, hu! Igårkväll blev det too much socker. Jag är ganska känslig mot socker, kan inte äta minsta godis på kvällen för då har jag ont i huvet när jag vaknar, oavsett hur mycket vatten jag druckit. Jag kan inte minnas om det alltid har varit så eller om det utlöstes av första gången jag gjorde en socker-avgiftning. Misstänker att det var så, men jag har dåligt minne tyvärr. I alla fall mår jag mycket bättre av att inte äta socker över huvud taget!

Så nu tycker jag att droppen har fått bägaren att rinna över, och så vidare, det är dags för minst en sockerfri vecka! Lite kolhydrater måste jag få i mig ändå, annars blir jag HELT dum i skallen, så jag tillåter mig ha mjölk i teet, äta fullkornsris, grov-bulgur, hårdbröd och dylikt. No pasta though, det blir jag så sjukt chokladsugen av! And no frukt, buhuu...

Känner mig laddad! Har attiraljerna som jag behöver för att överleva: mina sötsliskiga bodylotions med doft av florsocker och smultron (jag kör efter parollen: Jag behöver inte godis. Jag ÄR en godis!), goda starka kryddiga teer, samt en återfunnen mp3 spelare med en massa glad fjantmusik i! Och så vårsolen förstås!

Vi människor har blott en plikt här i livet - att ta emot glädjen när vi möter den.

1 kommentar: