fredag 3 september 2010

Saker jag såg

For på en liten körtur mot Kvikkjokk efter jobbet ikväll. För att rensa hjärnan. Och för att "se om jag ser nåt". Och jag såg:

1. En sjöfågel som satt helt ensam på en sten ute i sjön. Han satt och tittade på den vackra utsikten mot den glödande solnedgången över de snöpudrade fjällen i väster. Helt ensam. Rak i ryggen satt han också. Nästan lite mänsklig såg han ut. Lite rörande syn faktiskt, men så är jag ganska fjantig också.

2. Fladdermöss, för första gången i livet! De flaxade härs och tvärs över vägen vid klippbranten i berget. Buhuuu, lite äckliga.

3. På hemvägen såg jag en stooor stjärna i öster, som jag inbillade mig växte i storlek och liksom följde efter mig (jag är sjukt rädd för ufo:n), men det var nog bara aftonstjärnan. Har inte riktigt hunnit vänja mig vid stjärnhimmeln ännu, det tar några veckor in på hösten innan jag lugnar ner mig.

4 kommentarer:

  1. ...men når skal du se bjørnen, Magda! Er ikke den rundt hvert eneste hus i Kvikkjokk for tiden? Ut med kamera! :D

    SvaraRadera
  2. Du är allt annat än fjantig...du är känslig, kreativ och en konstnärs-själ...

    SvaraRadera
  3. igen..
    du såg verkligen fågeln, du kunde identifiera dej med han/henne, kände ömhet och ni delade ett vackert ögonblick tillsammans. Och just då och där fanns ingen som helst skillnad på dej och fågeln, eller hur...
    Det finns folk där uppe som hade skjutit fågeln, bara på kul sådär...låt aldrig dom människorna tycka att du är fjantig. Gå din egen väg!

    SvaraRadera
  4. Hege: Ja nu var björnen nyss bakom hästhagen så det är nog bara en tidsfråga innan det blir närbildsrapportering av björn! :P

    Anonym: Tack snälla för fina ord och uppmuntring! Det är mest jag själv som dömer ut mig som "fjantig", vilket ju är helfjantigt av mig! :P Försöker bli bättre på att uppmuntra min fantasi och min känsliga sida, har känt mig blockerad ett tag nu.

    SvaraRadera