fredag 24 september 2010

Stycka packa plocka rensa skörda sylta

Idag var det höstdagjämning. Det snöade på fjällen och vi styckade kött. Nu är det snart vinter. En tid då vi lever på våra låga levnadskostnader. På det som höstens skördar har gett. Nu väntar jag nästa lön i mars nån gång. Lite studiebidrag får jag fram till jul förstås. Det ska gå bra. Bara jag kan undvika att köpa så många grejer. Jag får tänka på min stenterapi när det känns som mest frestande. Utlandsresan som jag drömde om har jag insett att jag kan glömma. Men det är lugnt. Lugnt är ordet.

Nu har jag fem månader av mitt fria liv och inget annat framför mig. Så skönt. Det är värt varenda krona som jag slipper spendera.

Jag väljer själv hur jag vill leva.

4 kommentarer:

  1. Jag lever mitt liv i Stockholm och du anar inte hur mycket jag avundas dej. Pengar är absolut inte allt.

    SvaraRadera
  2. Du är en klok flicka. Ok, kvinna då :D

    SvaraRadera