måndag 21 juni 2010

Drömjobbet

Trots att det envisas med att blåsa vareviga dag så är ju verkligen sommaren här, och med den mina underbara "sommarjobb" med guidade vandringar och ridturer. Nu vill jag ha bokningar! Har väldigt bra priser i sommar för jag vill verkligen få komma ut och dela med mig av upplevelser i detta fantastiska område. Lite kort om en av turerna som jag guidar.

Vy från Kassavare i juni.

Fjällvandring i Sareks skugga (heldag)
En otroligt vacker vandring över fjället Kassavare, som bjuder på storslagna vyer över Sareks och Padjelantas nationalparker. Ni får uppleva de mest varierade naturmiljöer, från tallurskog till frodiga fjällslänter, bestiga toppen av kalfjället och spana efter rödingar i fjällbäcken. En fantastisk upplevelse ledd av en kunnig lokal guide som berättar om naturen och historien i området. God hemlagad lunch och fika. Ca 15 kilometers vandring, bitvis brant, god kondition behövs. Minst två personer. 950 SEK/person.


Jag och Kajla på Kassavare i september.

Utgångspunkten, vackra Årrenjarka. Vy västerut.

TURRIDNING:
Skogsridning på Islandshäst (2,5 tim)
En vacker ridtur med mycket tölt! Vi rider på våra pigga och glada islandshästar genom vackra tallhedar, upp till en utsiktsplats med vyer över fjälldalen, samt tar en vattenpaus på en vacker stenstrand vid sjön Saggat. 2,5 timme inklusive sadling. En gäst per tur. Min. ålder 16 år, maxvikt 90 kg. 500 SEK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar