måndag 14 juni 2010

Siesta

Det kom en regnskur, SKÖNT. Skönt för allt grönt där ute. Skönt för vinbärsbuskarna och jordgubbsplantorna som jag planterade igår. Nu har jag lagt ärtor i blöt, har tänkt så dem i eftermiddag. Perfekt att så när det regnar, det får gärna fortsätta hela dagen för mig.

Har varit ute och renat själen (kroppsarbetat) några timmar på morgonen, nu när regnet kom fick jag äntligen komma in och äta min omelett och dricka min tekanna. Tända ljuset och titta på min nya fina tv som min snälla kille köpt för att jag ska ha lite mysigt när han är borta, hehe!


Är lite besatt av Yankee Candles just nu, detta är nog favoritdoften. Har godisförbud några månader framöver, och att vara omgiven av goda söta dofter tycker jag lindrar sockersuget betydligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar