fredag 25 juni 2010

Färdigtjatat

Min karl har aldrig varit någon stjärna på att se vad som behöver göras i huset, när det kommer till det dagliga tråkjobbet. Jag hatar att tjata och att känna mig som en gnatkärring och det har verkligen blivit alldeles för mycket tjat och gnäll genom åren. Men nu har vi en lösning till problemet tack vare det här fantastiska systemet som jag har uppfunnit! Kan verkligen rekommendera det till alla som är less på tjat, för nu har vi verkligen fått ett tjatfritt hem!



Varje månad sätter vi upp en sån här lista på kylskåpet. Där står en lista på simpla vardagliga saker som liksom måste göras. Inget annat alltså. Varje gång man gör en sak, 1)helt själv och 2)när båda är hemma, alltså inte om den ena typ jobbar borta, så får man dra ett streck. Varje streck är värt 100 kronor. Målet är att man ska ha lika många streck i slutet av månaden. Det är superpedagogiskt för här kan karln verkligen följa med på hur mycket som faktiskt görs i hemmet och hur rättvist det är. Sen får den som har mindre streck betala mellanskillanden som "hushållslön" till den som gjort mer. No hard feelings och alla är glada! Det är SÅ genialiskt muahaha!

3 kommentarer:

  1. Ja det är så jädra smart!!! :D

    SvaraRadera
  2. Wooow! Jag å Johan flyttade just ihop, det här kanske vore nåt för oss... får se hur det går först. Tack för tipset!

    SvaraRadera