måndag 24 januari 2011

Kära lilla matta

Brukar säga att när jag blir gammal så ska jag inte ha några hundar. Då ska jag ha katter och mattor! Kan varken ha mattor eller katter just nu. Eller kan och kan, men det är inte direkt praktiskt. Har länge prövat att ha fina ullmattor, men de har bara blivit totalt nedhårade och frenetiskt dammsugda tills väven börjar släppa, söndergnagade samt använda som servett av Tjappe (som noggrant torkade munnen på dem varje gång han ätit något). Jag har nästan gett upp tanken på mattor med andra ord! Men nu har jag en liiiten matta framför tv:n. Hundarna är som tokiga i den och turas om att ligga på den. Tog de här tre bilderna på tio minuter...

Ramek får sin stund på mattan... 

Sito tar en powernap... 

Lill-Girjat myser!

4 kommentarer:

  1. Gillar verkligen Rameks ansiktsuttryck och (posé), vilken fotomodell !
    Sito verkar inte ta det riktigt lika seriöst och bilden av Lill-Girjat talar för sig själv..här ska njutas så länge det varar, fota bäst du vill du :)
    Underbart vackra hundar är de i alla fall alla tre!
    Ha det bra!
    BrittaA

    SvaraRadera
  2. haha - jag känner fullständigt igen mig. Har till skillnad från dig bara 1 hund - av lite mindre storlek - men dammsugarn är flitigt använd här hemma. Vore naturligvis mest praktiskt att vara utan mattor - men det känns liksom mer ombonat och varmt att sätta fötterna på en matta. För övrigt önskar jag dig lycka till i dina studier och i det fortsatta livet. Kram från Örebro/Lisa

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Ja en innehund är lite mer lagom, just nu har vi fyra, det känns för mycket även om de är lugna och snälla! Dammsugaren håller på att ge upp... :P

    SvaraRadera