tisdag 4 januari 2011

Tantvarning?


Jag fick en 5-årsdagbok i julklapp och blev jätteglad för det! Nu är jag vuxen på riktigt! Alla här i byn har en (fast okej, de är så vuxna att de har 10-årsdagböcker). "Åååh, nu får vi börja fylla i våran dagbok!" sa jag glatt till TH häromdagen. "Neeej gör inte det, det är tantvarning", fick jag som svar. Mäh! Finns väl inget mysigare än att skriva de där raderna i sin dagbok varje dag. Glädjer mig massor till att så småningom börja kunna jämföra de olika årens dagar. "Ja minns du 2011, den fjärde januari, då föll talgoxarna stelfrusna ner från träden..." (Nej så illa är det inte riktigt. De får ju massor med mat, så de klarar sig. Men nyss var det -35,9c, brrr.)

2 kommentarer:

  1. Klart du ska skriva dagbok, det är ingen tantvarning på det! Hälsa TH att jag alltid har rätt ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja jag ska hälsa det! :)

    SvaraRadera