söndag 2 januari 2011

Nytt år, nytt liv

Här sitter jag och webbshoppar frön på bästa sändningstid, nej vad säger jag, mitt på blanka dan menar jag! Borde vara ute på skidorna, men jag bangade idag. Planerar mina nya rabatter istället. Min nya röd-silver-vita rabatt och min orange-terrakotta. Tänker att nu är det bara ungefär fyra och en halv månad innan de första små livstecknen börjar visa sig där ute! Åååh, jag är en sån trädgårdsnörd! Och det är så himla kul att vara en nörd, önskar att alla får uppleva nördskap nån gång i livet!

Är så tacksam att jag fått ett sånt intresse för trädgård, för det har gett mig så mycket sinnesro. Det är ett äventyr att följa min trädgård genom årstidernas taktfasta och obönhörliga växlingar, samma sak varje år, men ändå ständigt nytt och annorlunda. Att drömma, planera, misslyckas, att lära mig att lära av mina misstag, att lyckas, glädjas, att se växterna vissna på hösten, att börja om igen. Varje år är en ny chans.

Här kommer ett litet nyårsfyrverkeri av mina vackra små barn som jag är så stolt över, hihi!













The more one gardens, the more one learns,
and the more one learns,
the more one realizes how little one knows.
I suppose the whole of life is like that.

-V. Sackville-West

2 kommentarer:

  1. Jag har också blivit en trädgårdsnörd! Eller ja..jag får nöja mig med krukväxter :) Väl ompysslade sådana!

    SvaraRadera
  2. Ja men det är då inte så bara! :) Krukväxter är ju allt man ser av levande växter halva året, för mig är de också viktiga. Härligt att höra att dina krukisar har det bra, jag har själv usel hand med krukväxter, suck... den här vintern verkar det som att bara svärmorstungan kommer att överleva! :P

    SvaraRadera