onsdag 22 december 2010

Årets julhandel avklarad

Idag var vi varit och julhandlat i Jokkmokk, det tog HELA dagen. Nog för att vi hade många ärenden, men jag och TH är verkligen experter på att dra ut på tiden! Nu sover TH som en stock på soffan och jag har slagit in en massa paket. Vi har haft några julklappar liggande sedan tidigare på "julklapps-skatollet" och TH har gått och klämt på dem varje dag och undrat vars hans julkappar är, ha ha...


Och herregud vad mat vi har nu. Det hade ju räckt om TH hade fått sin ribbe och surkål och jag min heliga jul-ananas. Det hade räckt. Det är ju inte ens tradition med all denna julmat här uppe, det är något påhitt som kom på typ 50-60-talet, dessförinnan kokades det renkött eller färskfisk på på julafton... Men neeeeejdå, mat för tusentals kronor ska inhandlas. Och glögg. Och mousserande. Och praliner. Puh. Jag tror jag ska ta och göra ett experiment i januari som går ut på att jag inte får köpa någon ny mat utan leva på vad jag har i skåpen... 

2 kommentarer: