fredag 17 december 2010

En av mina favoritplatser...

En av mina favoritplatser så här på kvällen är höladan. Där finns allt jag egentligen behöver: en mjuk bädd av doftande ängshö, mysbelysning av en varm glödlampa, och garanterat sällskap av två otroligt fridsamma personer. Där inne kan jag sitta och filosofera en bra stund, lyssna på hästarnas tuggande och känna mig lite som tomten i dikten... "midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma"...

Ja, idag kom snön som inte kommit på flera veckor. Det verkar ha kommit 20 cm, om inte mer...

3 kommentarer:

  1. Sov alla i enslig gård? :)

    SvaraRadera
  2. Ja och snön lyste vit på fur och gran! :)

    SvaraRadera
  3. Så enig, så enig. Er det noe jeg savner, så er det den stillheten som bare finnes sammen med to høyspisende hester. Finnes det en mer beroligende lyd... Koselig bilde :)

    SvaraRadera