fredag 10 december 2010

Lägesrapport

Helt slut nu efter ett väldigt spännande dygn här i Å med de flesta av JMK:s duktigaste ekoturismföretagare. Spännande saker på gång inom det närmsta året vill jag lova! Tror inte jag törs avslöja något ännu tyvärr, men det är mycket på G och det är så himla KUL! Kul också att Jokkmokk inte längre kategoriseras som en "glesbygdskommun" utan som en "turism- och besöksnäringskommun".

Vi har blivit coachade av enormt duktiga Maria Kjellström, sannerligen en kvinna av stål. Jag har varit på kurs med henne tidigare och trodde att hon "bara" bossade runt på Svenska Ekoturismföreningen och med Naturens Bästa, men nejdå, utöver det så driver hon tre framgångsrika egna företag inom turism och tornerspel och gud vet allt, är naturbevakare i jämtlandsfjällen, har hästar, barn, samt är kommunalråd i Åre kommun! Puh! Där fick man perspektiv på sina egna små vedermödor. Helt otroligt.

TACK snälla ni för krya på dig-hälsningarna! Jag vette tusan vad som är fel på mig, har fortfarande feber. "Man ska inte ta medicin mot feber" sa en av mina ekoturim-kolleger till mig. "Kroppen håller ju på att driva ut något dåligt." Har bara ingen aning vad det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar