torsdag 23 december 2010

God jul!

God jul i stugan kära ni som läser min blogg! Önskar er alla en mysig och fridfull julhelg!

Jag bakar norsk julekake, myseldar och lyssnar på otroligt fina Jul i Folkton Live för sjuttonde varvet idag. Ute kryper temperaturen ner mot -30c. TH har hämtat in sötaste lilla granen som pyntats med ljusslinga och röda chilifrukter, hihi. Snart bjuder mamma på renblodkorv, en tradition kvällen före julafton, nam nam...

Fattas bara den otroligt risiga gamla glitter-toppstjärnan som är ett måste i vår julgran, he he!

Hej kolhydrater! I morse bakade jag mina vanliga kalljästa bröd, nu jäser den norske julekaken och senare ikväll ska jag baka något med saffranen jag köpte igår...

2 kommentarer:

  1. Önskar dig detsamma Magdalena !
    Blev så glad när jag hittade din blogg som handlar om precis sånt jag vill läsa. Hästar, hundar, katter, natur mm. Har märkt att det är svårt att hitta bloggar om lite mer "äkta" och naturnära liv istället för om smink,mode och liknande:)
    Har läst igenom ganska många av dina inlägg och känns roligt när man inser att man tycker och tänker ganska lika om olika saker. Gillar också Sofia Karlssons musik, stenar och stilen på möblerna du visade i ett inlägg, och att du trivs i höladan kan jag verkligen förstå :)
    Men någon trollskräck har jag inte:)men så är jag tretton år äldre än dig också;)
    Ha det bra nu där "uppe" i kylan som jag antar är ganska vanlig för er vid den här årstiden? Själv bor jag i Dalarna och vi hade -27 i morse vilket är ovanligt kallt här även om förra vintern också bjöd på liknande temperaturer.
    Mvh Britta A

    SvaraRadera
  2. Oj så kul att höra Britta! Tycker det är så himla kul att höra av mina läsare. Det är fint att veta att det är någon som uppskattar min blogg :) Önskar dig en riktigt fin jul! /Magdalena

    SvaraRadera