söndag 19 december 2010

Jullov!

Har haft mina tentor i helgen och de gick bra, vilken lättnad! NU kan jag pusta ut och börja fokusera på julstämning och sånt igen. Så himla mysigt att få "jullov", ännu en fördel med att studera!

Här har nu temperaturen sjunkit till -35c och en stor rund måne lyser upp vinterlandskapet. Har just varit nere hos mormor och firat min tentamen med kamomillte och mormors goda pepparkakor. Nu ska jag gå och skicka iväg dagens huvudobservation till SMHI, inte så komplicerat en sån här dag, då det varken varit något väder eller några moln...

2 kommentarer:

  1. Ni har det verkligen kallt. Såg på textTV igår att Nikka var kallast med sina 42 minus men att kvikkjokk inte var långt efter. Gäller att klä sig varmt - eller att hålla sig inomhus;) Njut av ledighet och pepparkakor./Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja vi har verkligen haft kallt här i vinter, Nikka är ju alltid värst, men vi har inte legat så långt bakom! Hoppas inte hela vinten blir så här kall, det går så mycket hö, hundmat och ved då! Tack snälla, jag ska verkligen slappa nu :)

    SvaraRadera