lördag 11 december 2010

Hu, vilket skick hemmet blir i när frun i huset är sjuk några dagar! Helt förfärligt! Även om jag fortfarande har lite feber så fick jag ett städryck idag och dammsög, skurade, tvättade och pyntade tills jag blev helt yr. Nu väntar jag på finfrämmande från Jmk! Vi sitter och ser på den Häxan och Lejonet-filmen på tv, men jag var tvungen att smita iväg en stund nu när Vita Häxan ska hugga Aslan på Stenbordet, huvvaligen! Narniaböckerna är mig så kära, de var bland det första jag läste när jag var liten. Jag vet inte hur många gånger jag läste dem, men jag kunde dem så gott som utantill. Så jag kan nästan inte med att se någon filmatisering av dem överhuvudtaget, det blir en sån krock med mina egna bilder i huvudet!


Amaryllisklockor som börjar sloka brukar jag sätta i små vaser på bordet, för en sista liten uppvisning innan de vissnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar