onsdag 29 december 2010

Julstoppad

Beklagar att det inte är någon större blogghastighet här för närvarande, men jag har förätit mig i jul, orkar knappt tänka! Har gått från att äta väldigt förnuftigt till rena rama frosserierna. Igår var det norsk julmat på menyn. Ribbe (revbensspjäll) med surkål och rotmos, med öl, efterrätt, norsk choklad, ja gud jag har knappt kunnat sova i natt för att jag varit så mätt. Nu sitter jag här och dricker detox-te med extra blad från mina små manuka (tea-tree) buskar i. Det hjälper. Men nåt mer julfrosseri blir det inte från och med nu!

Vår vanliga Tjappe är för tillfället utbytt mot en dregglande zombie. Hans älskling Freja i granngården är i höglöpen och han klarar inte att tänka på något annat. Han kan stå en timme i sträck med hakan på fönsterbrädet i farstun och vänta på att få se en skymt av henne. Står han inte där så står han och stirrar på mig, flåsande, med tungan hängande, dimmig blick och ett konstigt flin. Det är helt sjukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar