måndag 20 december 2010

Nytt kapitel


Har ett par jobbiga veckor med konstig feber och intensivt tentaplugg bakom mig, puh. Men nu är jag frisk och skolan är slut. Igår var det svinkallt, -36c här vid vårat hus men ännu kallare i automatstationen vid vägen, men idag har ett snömolnstäcke lagt sig över dalen och det är bara -25c. Har sån lust att fara ut med hästarna eller hundarna och skidorna, det är ju två veckor sen sist! Men det får vänta tills imorgon. Hoppas det blir lite mildare. Jag rider inte om det är jättekallt eftersom mina hästar bor utomhus och inte får bli nerkylda av svett. Hundarna däremot kan ju springa i vilken kyla som helst.  Ja ja, vi får se. Idag ska jag bara göra det viktigaste, och börja läsa en helt vanlig bok tänkte jag. Det är skönt nu när skolan är slut och hjärnan har plats över till annat!

Jag och Tjappe poserar kärleksfullt, ha ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar