onsdag 21 januari 2009

Astrologi-chock!

I vinter har jag genomgått en svår identitetskris. Eller snarare en astrologisk kris. Det var då jag kom över artiklar om "The True Zodiac" och "The 13th Sign", som hela min världsuppfattning rasade ihop!

Jag har alltid älskat att vara Skytt och identifierat mig till hundra procent med det soltecknet. Skytten är en optimistisk, rastlös och frihetsälskande typ. Den älskar att resa, uppleva nya platser och språk, dras ofta till djur och speciellt hästar och hundar. Jag i ett nötskal, har jag alltid tänkt! Jag har alltid varit intresserad av astrologi och har massor av böcker i ämnet... som jag nu tänker slänga bort, gaaah!

Det finns en liten detalj som astrologer hemlighållt, nämligen att det finns 13 soltecken i zodiaken istället för de allmänt kända 12. Kanske har det med vidskeplighet att göra, att siffran 12 var bättre än 13, vilket är ett kristet påfund. Alla konspirationsteoretiker som gillar böcker typ DaVinci-koden kan ju börja fundera... Solen går efter att ha belyst Skorpionen in i Ormbärarens tecken där den stannar i 19 dagar, innan den går in i Skyttens tecken. Denna Ormbärare, Ophiuchus, har av någon oförklarlig anledning sopats ut ur zodiaken. Tittar man på väldigt gamla målningar av zodiaken, så är Ormbäraren fortfarande där (Han nudisten som står med ena foten på Skorpionen som ser mer ut som en fästing, uppe till höger).


I alla fall innebär detta en förskjutning i hela Zodiaken. Jättemånga människor är inte det tecken som de tror att de är, utan få se nu... det tecken som kommer före det. Har man haft svårt att identfiera sig med sitt tecken, så kan detta vara orsaken!

Skulle detta bli allmän kännedom så skulle det ju förmodligen bli en stor skandal och hela astrologin skulle troligen förkastas, och det skulle bli synd om många människor som haft glädje av astrologi och läst sitt horoskop regelbundet! Tro vad du vill om detta men spana gärna in vad som "egentligen" är ditt soltecken och se om det har något att säga dig...

Här är "The actual true Zodiac".
  1. ARIES = APRIL 19 - MAY 13
  2. TAURUS = MAY 14 - JUNE 19
  3. GEMINI = JUNE 20 - JULY 20
  4. CANCER = JULY 21 - AUG 9
  5. LEO = AUGUST 10 - SEPTEMBER 15
  6. VIRGO = SEPTEMBER 16 - OCTOBER 30
  7. LIBRA = OCTOBER 31 - NOVEMBER 22
  8. SCORPIO = NOVEMBER 23 - NOVEMBER 29
  9. OPHIUCHUS = NOVEMBER 30 - DECEMBER 17
  10. SAGITTARIUS = DECEMBER 18 - JANUARY 18
  11. CAPRICORN = JANUARY 19 - FEBRUARY 15
  12. AQUARIUS = FEBRUARY 16 - MARCH 11
  13. PISCES = MARCH 12 - APRIL 18

4 kommentarer:

  1. kanske stämmer.. men jag är fortfarande en oskuldfull jungfru ha ha

    SvaraRadera
  2. sagittarius, är det skytten?

    SvaraRadera
  3. what?! er jeg løve?? no way!

    liker å lese bloggen din forresten, Magda! Du skriver så bra:) keep it up!

    SvaraRadera
  4. Oh nej! jag är inte vattuman, det stämmer ju inte!!! :/

    SvaraRadera