fredag 9 januari 2009

IG i tånghantering!

Igårkväll var jag tvungen att ta av en sko från Krías framfot, hon har tappat den andra på något hemligt ställe i skogen, så då är det bara att sko av helt och vänta på hovslagaren. Och är det något jag är VÄLDIGT dålig på, så är det att hantera verktyg, suck...


Värdelös på att spika, och på att hantera en tång med en hand. Det tog nästan 20 minuter för mig att få ut den där jädrans skon! Men så satt skon riktigt hårt också, hovslagaren slår alltid en extra söm (hovspik) på mina hästar för att vi bor så långt bort... Tur att Kría är snäll i alla fall. Men oj så less hon blev på mig, ha ha, hon suckade riktigt överdrivet djupt och gav mig uppgivna blickar.

Funderar ibland på att sluta med skor och ha hästarna barfota året om, det blir ju lite billigare och besparar mig endel besvär. Men utan skor med rejäla broddar så går det inte att rida där det finns risk för halka, typ på vägar, och det vore tråkigt!

3 kommentarer:

  1. men nu tror ja du magda har blivit bortskämd att ha en kalr i huset.. d är bara att lära sig hammra å spika så man inte blir beroende att ha dom där till hjälp jämt :) fast nånting ska dom väl duga till ha ha

    SvaraRadera
  2. ååh, jag tycker alltid det ser så läskigt ut när man spikar in i foten... :S Kul att läsa om livet i Årrenjarka :)

    SvaraRadera
  3. Ja fast jag skulle ju aldrig förnedra mig så och be om hjälp av nån karlslok, he he, hellre kämpar jag på i mitt anletes svett :) Jo huvva det är min absolut största skräck när jag måste spika i skor, att spiken ska gå snett och in i nerverna, huuuu....

    SvaraRadera