söndag 4 januari 2009

Bloggpremiär!

Jaha, nu har till och med jag fallit i den här fällan! Så kan det gå, men jag måste göra något konstruktivt också såhär i turist-lågsäsongen, annars är det bara ett evigt runtflummande med djuren dagarna i ända!

Här kommer jag att skriva om inridningen av min 4-åriga islänning Thytur, och om en massa annat som har med hästar och hundar att göra... För herregud, det händer ju så många små konstiga saker hela tiden när man umgås med djur dygnet runt! Börjar de prata med mig en vacker dag, så lär jag inte bli alltför förvånad.

Mitt nyårslöfte i år är att börja skriva dagbok, och det har jag gjort också (alltså, en riktig, hemlig dagbok gjord av papper och kartong), och att åka mycket mer skidor än i fjol (vilket inte borde bli alltför svårt, ha ha), samt att dricka mindre vin och te... Denna blogg är däremot inget löfte utan jag håller på så länge jag tycker det är gaj!

Nu ska jag ta på pannlampan och gå ut och inspektera hästhagen, som jag misstänker är trasig på något sätt. Hur kan annars renarna ha tagit sig in och stått
och skitit och förmodligen dreglat en hel del utanför min timotejdoftande hölada? Det är en hel renhjord på drift här i byn just nu, förra natten låg några stycken till och med och sov fem meter bakom hundgården där våra 14 huskys bor. De verkar då inte ha någon överdriven respekt för ylande hundar, om man säger så! Hästarna tycker att det är obehagligt på natten när det knakar och tassar runt överallt, så de står högst upp på sin kulle och spanar åt varsitt håll.

Det är -25c nu och en disig liten halo runt månhalvan.

1 kommentar: