måndag 19 januari 2009

Puppy in training

Idag har jag varit och åkt skidor på sjön, först med Čahppe, det gick superbra! Han är ledarhund så han vet var skåpet ska stå, kan höger, vänster, stanna och han håller alltid linan sträckt. Det gick så fort så jag hann inte ens ta nån bild, he he. Efter den lyckade turen tänkte jag ta ut Čebu, en extremt energisk pöjk som behöver all extra motion han kan få. Han går jättebra i spannet och drar som en häst. Men han är dessvärre inte van att fara iväg själv utan alla andra hundar, så det blev lite komplikationer i början... Först sprang han bara bredvid mig och gav mig väldigt misstänksamma blickar, som att jag utsatte honom för nåt skumt practical joke, sen sprang han in i mig och blev jätterädd! Då blev det tvärstopp.

Čebu har fått hjärnan överhettad.

Čebu är en liten bejbis.

Men tillslut fattade han galoppen!


Nu har jag stretchat och druckit te, och fått ett telefonsamtal med löfte om en semla från Jokkmokk! Happy days!

2 kommentarer:

  1. tack för sidan! :)
    vet inte hur jag kan vara så pigg, med tanken på hur många timmars sömn jag får. det är väl mammahormonerna ha ha

    Härligt det ser ut när ni är ute å åker!!

    SvaraRadera