torsdag 29 januari 2009

Heartwarming

Fick en kopp te hos frisören igår, där jag satt med huvudet konstnärligt pyntat med folie och blålila smet och väntade på att magin skulle verka, eller att jag eventuellt skulle börja motta intergalaktiska signaler. Det märkliga var att även denna tekopp hade magiska egenskaper. Före jag drack den hade jag ont i huvet, ont i halsen, ont i hela kroppen. Men det försvann, helt plötsligt bara, sen jag slurpat i mig den sista droppen Heartwarming Yogite! Är dock inte helt hundra procent säker huruvida det var teet eller de kemikaliska ångorna som tog knäcken på förkylningen... Köpte i alla fall en sån ask och stressade vidare i metropolen, next stop Gamla Kyrkan. Och halleluja i kyrkan, så fint det är där! Glömde ta någon bild dessvärre. Dopet kommer att bli jättefint, Lollo hade ju turen att få en sån himla glad, empatisk och gullig präst med positiv energi i överflöd, nämligen "Präst-Annika"!

Så idag är jag alltså frisk! Idag blir det en milslång skidtur, "gamla hästvägen"-rundan. Vi har en slåttermyr halvvägs till Peuraure, och från den går det en gammal väg som ingen kör nuförtiden genom skogen och ner på Saggat. Den vägen användes till att köra hem höet från myren på första isföret. Vi har börjat köra upp den med ledprepareraren för att den är så himla fin att åka skidor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar