tisdag 27 januari 2009

Hard Rock Halleluja

Jag är en sån byfåne, har inte ens varit i Jokkmokk sen den 17 december. Men varför skulle jag behöva fara dit, jag har ju allt jag behöver här! Behöver vi handla är det bara att ringa till Konsum så skickar de varorna i banankartonger med bussen, vi bybor får fri frakt en gång i veckan, hur bra som helst! Men imorgon måste jag dit personligen. Jag har lyckats packa ihop alla möjliga ärenden och möten under eftermiddagen, så det blir späckat schema i storbyn! Hårklippning bland annat. Har just nu monsterlångt hår, till följd av ren snålhet. Känner mig som en gammal hårdrockare.

Och så ska jag på "inför-dop-möte" med darlo Louise, min blivande guddotter Nelly och prästen Annika! Var så länge sen jag var på ett dop så jag har glömt bort hur det brukar gå till. Det blir kul och intressant, inte minst såå spännande att se lilla Nelly som jag inte träffat sen hon var alldeles nyfödd!

Idag är jag sjuk dessvärre. TH har farit till Luleå för att ha jojkkonsert för en massa turister, så jag är home alone. Det blir nog en bokläsardag idag, zappar just nu mellan Sista boken från Finistère av Bodil Malmsten(jag kan verkligen rekommendera hennes blogg), Natten mellom dagene av Ailo Gaup och Vädermannen av Ulf Lundell... En salig blandning, verkligen! Ska försöka kurera mig med en massa ingefärsavkok och Echinacea så att jag är i form imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar