tisdag 13 januari 2009

Räddad av roten!

Jag har varit så himla glad och pigg de senaste dagarna! Saken är att jag inte har varit det på länge. Inte deprimerad, men allmänt seg, trött, trögtänkt och svimmel. Mitt blodtryck har nämligen varit väldigt lågt de senaste åren. Det hade jag väl aldrig kunnat räkna ut själv, om inte mama köpte en så där blodtrycksmätare för hemmabruk. Mitt blodtryck var bara typ 93/56, det är rätt så lågt!

Men doktorn sa att det bara är bra och skonsamt för kroppen att gå med lågt blodtryck, och inte farligt alls. Jaha! Men hur kul är det att gå runt och vara yr hela dagarna, ha svårt att fixera blicken, måsta läsa om varje mening minst två gånger för att man alls ska förstå vad som står? Det kändes inte kul alls, jag var så himla less. Jag lever hellre 80 år med normalt blodtryck än 110 år som en dumskalle. Tänkte ringa till doktorn och beklaga mig igen efter jul.

Men då fick jag ett paket med rosenrot-piller av mormor i julklapp. Hon var tvungen att sluta äta dem, för hon hade fått så högt blodtryck av dem! Tack tack tack alla goda krafter och mormor som sammanförde mig och Rosenroten! Jag har nu ätit rosenrot i 12 dagar och känner mig redan mycket mer levande. Jag kan läsa normalt nu, är mer närvarande och har mer energi och idéer. Säkert därför jag börjat blogga också, ha ha! Ska gå till mama ikväll och mäta blodtrycket, får väl se om det har hänt något på riktigt, eller om det bara är den berömda placebo-effekten som har kickat in!


Och hela tiden har du stått och fnissat i min blomstrerabatt, din luring!

4 kommentarer:

  1. vilket ego du är som äter upp alla suchibitarna själv! kul att rosenroten fungerar :)har själv prövat på en gång för skoj skull.. men ja märkte då ingen skillnad. kanske nog för att man inte behövde dom...

    SvaraRadera
  2. vilken härlig blogg du har magda! :) är så avundsjuk på din tillvaro! //tina

    SvaraRadera
  3. ja, ingefärsavkok är nog min favorit just nu! det är så starkt och gott och håller dessutom borta min förkylning. tror jag. har aldrig testat med citron i..

    SvaraRadera