onsdag 14 januari 2009

Kockande

Idag var mama i Jmk City, så jag fick laga lunch till alla byggargubbarna. (Vi bygger ju en ny restaurang här, för de som inte vet.) Det är ett rent nöje, för de här gubbsen är så glada och snälla och tacksamma för minsta lilla. När jag stod där och vevade i köttfärssåsen tänkte jag på min mormor, som bara var 18 år när hon arbetade som kocka i en skogshuggarkoja en hel vinter. Ingen el, inget rinnande vatten. Piteflicka som hon var kokade hon mycket palt åt gubbarna. På natten fick hon låsa in sig i sin lilla kammare där i kojan. Herregud, det var verkligen andra bullar det.

Måste visa hur det ser ut när gubbarna far tillbaks till bygget, det är ju för sött! Som barnen från Frostmofjället, ha ha!

Hej vad det går! Notera spaghettin som min kära syster lagt på taket till fågelhuset, ha ha...

2 kommentarer:

  1. Haha vilken dundermiddag till fåglarna :D

    SvaraRadera
  2. det verkar int va nå fåglar från italien här!

    SvaraRadera