onsdag 7 januari 2009

En vacker dag

Kom just in från ridtur med min allra käraste Kengála. Har inte ridit på länge nu när det har varit så halkigt! Så Kengála var så himla glad och tacksam när hon äntligen fick komma ut ut hagen. Red barbacka, som vanligt, det är ju det allra skönaste nu på vintern när sadlar bara känns kallt och stelt och onödigt. Mamma var ute på promenad med Freja och hon tog kort på oss med sin fina kamera, ska gå dit senare och se om det blev nån fin bild!

Före det så hjälpte jag min käre gubbe med att sätta ihop ett 14-spann till en turisttur, en tysk familj som säkert fick en superfin tur idag upp mot fjällkanten. De har inte kommit tillbaks än. Det var alldeles rosa på fjällen idag, så vackert.

Ikväll bjuder vi mor och far på renkok, namnam det ska bli så gott! Fast vi tjuvstartade igårkväll och kokade några märgben till kvällsfika, he he...

Återkommer med bild på mig och Kengis!

5 kommentarer:

  1. å vad kul att du bloggar :) jätte fin sida darlo

    SvaraRadera
  2. hej bruden! såg att du hade kommenterat på lollos blogg så nu hittade jag din också. kuul! ska sätta mig å läsa igenom. kram kram! /ylva p

    SvaraRadera
  3. Kul att ni har hittat hit!!! 2 läsare känns alldeles lagom he he ;)

    SvaraRadera
  4. Men nu har du tre serru.. :-P

    SvaraRadera
  5. He he, ja men tre är ju ett lyckonummer så det blir perfekt!

    SvaraRadera