fredag 30 januari 2009

Bokomani

Jag är så glad att jag kan läsa böcker i normal hastighet igen, sedan jag började äta rosenrot! Men hjälp! Så många böcker det finns att läsa! Igår fick jag två nya böcker av mamma.

Dödgrävarens dotter av JC Oates och Sommarljus av Jón Kalman Stefánsson. Vill börja läsa dem båda två på en gång! Men, jag har ju tre böcker (Malmsten, Gaup, Lundell) som jag inte läst ut ännu, måste göra det först. Från Bokia ska jag dessutom beställa Tjuven av Göran Tunström och en diktsamling av Bo Bergman. Det är så skönt att läsa! Medicin för hjärnan. I fjol och året dessförinnan har jag bara läst en handfull böcker, så jag har en hel del att ta igen!

Mina nya krokuskompisar!

Nu, skidåkning. Igår åkte vi över en mil men det bara svischade förbi, föret var så bra! För bra, egentligen, har inte den minsta träningsvärk idag. Hoppas det är lite kärvare idag, annars får vi väl ta och åka en riktigt lång tur så att det blir någon effekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar