lördag 10 januari 2009

G´day mate!

Nu är det nollgradigt och rinner från taken igen, perkele! Jobbigt att ha en livsstil som är så beroende av vädret och föret. Kanske man skulle flytta till Jokkmokk och skaffa sig ett riktigt jobb och börja rida i ridhuset, ha ha!

Men än har det inte hunnit bli halt och skrapigt igen, så idag har vi kört en dagstur norrut med hundarna och en supertrevlig svensk-australisk familj, eldat, stekt suovas och mysit. En av de stora privilegierna med att leva i turistsvängen är ju alla dessa intressanta människor som man träffar hela tiden! Önskar att jag hade en bättre kamera så jag kunde lägga ut fina bilder, tyvärr så får jag nöja mig med min väldigt crappy mobilkamera tills det ljusnar på pengafronten...


Paus vid Bänka Njunnje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar